آیا آکنه در اثر تمرینات ورزشی ایجاد می‌شود؟ - ورزش درمانی
آیا آکنه در اثر تمرینات ورزشی ایجاد می‌شود؟
دی ۱۵, ۱۳۹۸
سردرد در بدنسازی - ورزش درمانی
سردرد در بدنسازی
دی ۱۵, ۱۳۹۸

آشنایی مختصر با بیومکانیک

در این مقاله آشنایی مختصر با بیومکانیک ورزشی پیدا می‌کنیم. بگذارید با چند سوال ساده از بیومکانیک ورزشی، کمی ذهن شما را به چالش بکشم.

هنگامی که آرام وارد آب استخر می‌شوید حس نرمی را به خوبی دارید و درک می‌کنید امّا کافی است کمی ضربه به آب وارد کنید تا خلاف این ماجرا احساس شود. علت چیست؟ ضربه زدن به توپ در هوا دشوارتر است یا وقتی روی سطح زمین در حرکت است؟

بله شاید پاسخ بسیاری از این سوالات را ندانید امّا این پایان مسئله نخواهد بود. با درک بیومکانیک پاسخ این سوالات و بسیاری از سوالات دیگر را خواهید دانست. در واقع علم بیومکانیک به ما کمک می‌کند که درک علوم حرکتی خود را بالاتر ببریم و این نه تنها به ما سود می‌رساند و کمک فراوانی برای انجام بهتر حرکت می‌کند بلکه به دیگران و از جمله ورزشکاران رقابتی کمک می‌کند تا به دور از آسیب دیدن و اتلاف انرژی بهترین اجرا را داشته باشند. در واقع بیومکانیک به ارتباط انسان با بدن خود و محیط اطرافش جلوه ویژه‌ای می‌بخشد.

آشنایی مختصر با بیومکانیک ورزشی - روش تمرین

بیومکانیک چیست؟

فیزیک ( مکانیک) حرکت صورت گرفته یا تولید شده توسط سیستم‌های بیولوژیکی. بیومکانیک در ارتباط کامل با تمامی علوم حرکتی است بنابراین برای آشنایی با بیومکانیک بهتر است درباره‌ی مفاهیم متعددی همچون ضدهای آناتومیک، فیزیولوژیک روانی و اجتماعی و حتی عصبی حرکات کمی اطلاعات کسب کنیم. بعضاً از بیومکانیک به عنوان حرکت‌ شناسی بدن (kinesiology ) هم یاد می‌شود.

در واقع بیومکانیک خصوصیات بیولوژیک را با مکانیک ترکیب می­‌کند تا نتایج حرکات خالص تولید شده توسط نیروها را مورد ارزیابی قرار دهد. مکانیک خود به بررسی استاتیک و دینامیک می­‌پردازد و هر دوی این سیستم­‌ها ممکن است از دو دیدگاه کینیتک و کینماتیک مورد مطالعه قرار گیرند.
در نمودار زیر ارتباط بین بیومکانیک، بیولوژی و فیزیک نشان داده شده‌است.

پیشنهاد مقاله مشابه
تاثیر ورزش بر روی سیستم ایمنی و راه های تقویت آن
آشنایی مختصر با بیومکانیک ورزشی - روش تمرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gdpr-image
این وبسایت جهت بهتر شدن خدمات اطلاعات کوکی های شمارو ذخیره میکنه آیا باهاش موافقید؟
اطلاعات بیشتر
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید