مربیان بد چه ویژگی‌های دارند ؟
سبک زندگی سالم و سلامتی
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰
تحلیل دقیق عضلانی در پرس سینه روی نیمکت
تحلیل دقیق عضلانی در پرس سینه روی نیمکت
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰

آیا وزنه زدن برای صدا خوب است؟

تاثیر وزنه زدن برای صدا چیست؟ آیا وزنه زدن برای صدا خوب است؟

پاسخ هم می‌تواند بله باشد و هم نه. همه چیز بستگی به شرایط قبل از نقطه آغاز و شرایط بعد از آن دارد. در اینکه وزنه زدن برای بدن شما نافع است هیچ شکی نیست. بدن شما قوی‌تر و فیت‌تر می‌شود، امّا آیا صدای شما هم قوی‌تر می‌شود؟ اگر ملاحظات ویژه رعایت نشود هم صدای خواندن شما و هم صوت گفتار شما دچار مشکل خواهد شد.

راستی چگونه صدای خود را برای خوانندگی زیبا کنیم؟

عضلاتی که باید تمرین آنها را برای صدای بهتر جدی گرفت.

در نهایت تمرین‌هایی برای تقویت صدا به شما معرفی می‌کنیم.

آیا وزنه زدن برای صدا خوب است؟ - مقاله بدنسازی - آموزش بدنسازی - آموزش مربیگری

به وقت وزنه زدن عضلات محکم

به وقت وزنه زدن عضلات محکم و صفت می‌شوند، یعنی با کوتاه شدن عضلات در قسمت مثبت دانه حرکتی، عضلات هم سفتی بیشتری را تجربه می‎‌کنند. این اتفاق چندان بد هم نیست، امّا عضلات سفت در ناجیه گردن، شانه‌ها، سینه و شکم احتمال افزایش مشکلات ووکال یا مربوط به صدا را بیشتر می‌کند.

عضلات گردن سفت شده فشار بیشتری را عضلات حنجره وارد و فانکشن این عضلات را دچار مشکلات زیادی می‌کند. در واقع این فشار را افزایش یافته باعث استرین در عضلات ووکال می‌شود. شانه‌های سفت شده و عضلات سینه تحت تنش باعث کشیدن شانه‌ها به جلو می‌شوند و این باعث قطع حمایت همراستایی مناسب خواهد شد نهایتاً نتیجه چیزی نیست جز یک صدای بی‌کیفیت که خیلی زود هم خسته می‌شود.

پیشنهاد مقاله مشابه
طرز تهیه برگر با پروتئین گیاهی ( لوبیا قرمز )

عضلات پکتورال قوی

عضلات سینه‌ای اولین عضلاتی هستند که حنجره از حمایت آنها در مقابل حرکت به سمت بالای فشار هوا در موقع خواندن استفاده می‌کند. فراموش نکنید که شما عضلات سینه‌ای قوی و البته کشیده‌ای می‌خواهید. کافی است دو ورژن از حرکت پوش آپ را مد نظر قرار دهید.

 

تمرین برای تقویت صدا و عضلات پکتورال قوی

یکی پوش آپ روی زمین و دیگری پوش آپ روی دیوار. در انتخاب دوم شما طولانی شدن عضله سینه را بهتر احساس می‌کنید و این یکی از تمارین مربوط به بازتوانی صدایی برای ساختن یک صدای قدرتمند است.

آیا وزنه زدن برای صدا خوب است؟ - مقاله بدنسازی - آموزش بدنسازی - آموزش مربیگری

عضلات شکمی قوی

بدون داشتن شکمی قوی، صدای قدرتمند هم بی‌معنی است. عضلات شکمی به هنگام خواندن درگیر هستند. البته اگر درست بخوانید. دقیقاً مثل سینه شما به شکم قوی و امّا کشیده نیاز دارید.

 

تمرین برای تقویت صدا و عضلات شکمی

بنابراین کرانچ‌‌های معمول مناسب شما نخواهند بود. حتماً ممکن است برای شما مشکل هم ایجاد کنند. شما باید همزمان آنها را تقویت کنید و به طولانی شدن عضله هم متمرکز بمانید. بنابراین حرکت rolls ups در پیلاتس انتخاب مناسبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gdpr-image
این وبسایت جهت بهتر شدن خدمات اطلاعات کوکی های شمارو ذخیره میکنه آیا باهاش موافقید؟
اطلاعات بیشتر
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید