5 درسی که دوران کرونا به کسب و کارهای ورزشی آموخت
5 درسی که دوران کرونا به کسب و کارهای ورزشی آموخت
آذر ۲۴, ۱۴۰۰
هفت مرحله تغییر برای ورزشکاران و مربیان بر اساس نظریه کوبلر راس
هفت مرحله تغییر برای ورزشکاران و مربیان بر اساس نظریه کوبلر راس
آذر ۲۴, ۱۴۰۰

۳ نکته حرفه‌ای برای انتخاب بهترین پودر پروتئین برای عضله سازی

خانه » تغذیه ورزشی و مکمل ها » مکمل های غذایی و ورزشی » انتخاب بهترین پودر پروتئین برای عضله سازی

زمان تخمین زده شده مطالعه: ۳ دقیقه

امروزه انتخاب پودر پروتئینی بسیار لازم است چرا که برای وزنه‌برداران و ورزشکاران مقاومتی، پروتئین کمک شایانی برای رسیدن به اهدافشان می‌کند، امّا چه پودر پروتئین را باید انتخاب کرد؟

اگر هدف شما ساخت عضله، کاهش وزن و یا افزایش عملکرد ورزشی‌تان است، پروتئین رژیم غذایی شما را یک لول بالاتر می‌برد. امّا با توجه به تنوع در بازار مکمل‌ها (البته نه در بازار فعلی ایران) کدام پودر پروتئینی مناسب شماست؟ با مطالعه ۳ نکته زیر سوالات اساسی شما پاسخ داده خواهد شد.

3 نکته حرفه‌ای برای انتخاب بهترین پودر پروتئینی برای شما

۱) دانستن سایز هر سرو یا اسکوپ (Serving Size)

اولین موضوع اساسی سایز هر سرو است، بر روی بسته‌بندی هر مکمل پودر پروتئینی جدول غذایی (Nutrition Fact) درج شده است، بر روی این لیبل شما می‌توانید اندازه پیمانه هر سرو آن را مشاهده نمایید، این Label نشان‌دهنده این است که هر سرو شامل چه مقدار از درشت مغزی جات می‌باشد، دقت شما باید به مقدار پروتئین در آن جدول باشد.

تحقیقات نشان داده است که ۲۰ تا ۴۰ گرم پروتئین در یک سرو برای افزایش سنتز پروتئین در عضلات الزامی است و این مقادیر در پودر پروتئینی متفاوت است.

۲) نگاه عمیق به ترتیب‌بندی عناصر (Ingredient Hierarchy)

دومین مساله این است که جدول ارزش غذایی به ترتیب دوز مواد موجود در هر سرو از زیاد به کم ترتیب‌بندی شده است، به عنوان مثال اگر دیدید اولین درشت مغذی مالتودکسترین (Maltodextrin) است و دومین درشت مغذی پروتئین، متوجه این می‌شوید که کربوهیدرات این محصول بیشتر است.

پیشنهاد مقاله مشابه
زبان بدن مربیان موفق و حرفه‌ای

مساله دیگر نوع پروتئین موجود است، این نکته را در ذهن داشته باشید که پروتئین وی ایزوله (WPI) بیشتر از پروتئین وی کانسنتریت (WPC) در هر گرم پروتئین است که این مساله بستگی به نوع فرآوری و تهیه پروتئین دارد.

طبق قانون، پروتئین وی ایزوله (WPI) حاوی ۹۰% یا بیشتر پروتئین است، در حالی که پروتئین وی کانسنتریت (WPC) حاوی ۳۵ تا ۸۰% پروتئین است، پس در انتخاب مکمل پروتئینی بیشتر توجه خود را به محصولی معطوف کنید پروتئین وی ایزوله بیشتری نسبت به پروتئین وی کانسنتریت داشته باشد.

انتخاب بهترین پودر پروتئین برای عضله سازی - تغذیه ورزشی و رژیم درمانی منتال پاور بادی بیلدینگ

۳) گیاهی یا حیوانی

اگر منبع لبنی باشد، این محصولات لبنی معمولاً از گاو گرفته می‌شوند که مشخص کننده یک محصول حیوانی است. پس افراد گیاه‌خوار باید پروتئین وی را فراموش کنند چون محصولی حیوانی است ورزشکاران گیاه‌خوار نسبت به بقیه ورزشکاران نباید انتظار عضلاتی حجیم داشته باشند.

پروتئین برنج، پروتئین لوبیا قرمز، پروتئین سویا از معروف‌ترین پروتئین‌های گیاهی هستند، پیشنهاد ما استفاده از برنج قهوه‌ای ایزوله برای کسب حجم عضلانی به مقدار دوز پروتئین وی استفاده کنید پودر پروتئینی وی برای تامین میزان پروتئین لازم به بدن شما کمک خواهد کرد.

 

مقاله بدنسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gdpr-image
این وبسایت جهت بهتر شدن خدمات اطلاعات کوکی های شمارو ذخیره میکنه آیا باهاش موافقید؟
اطلاعات بیشتر
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید