چگونه مربی متفاوتی باشیم ؟ - مجید خشتی
سال نو مبارک بر همراهان گرامی
فروردین ۳, ۱۳۹۹
اسید لاکتیک و خستکی - داروشناسی و هورمون شناسی
اسید لاکتیک و خستکی
فروردین ۳, ۱۳۹۹

رابطه جنسی چگونه در رشد عضلات تاثیر می‌گذارد؟

آنچه که مسلم است این است که رابطه جنسی‌ روی رشد عضلات و عملکرد ورزشی شما تاثیرگذار می‌باشد. امّا این تاثیرگذاری با آنچه که شما تصور می‌کنید متفاوت می‌باشد. رابطه جنسی چگونه در رشد عضلات تاثیر می‌گذارد ؟

رابطه جنسی چگونه در رشد عضلات تاثیر می‌گذارد - هورمون شناسی و داروشناسی

نکات مثبت رابطه جنسی‌ و بدنسازی

بسیاری از بدنسازان و ورزشکاران همیشه این ترس را داشته‌اند که مبادا رابطه جنسی‌ جلوی پیشرفت و عملکرد مثبت آنها را بگیرد با این تصور که رابطه جنسی‌ مقدار قابل توجهی‌ از سطح تستوسترون آنها خواهد کاهید.
امّا این موضوع درست نمی‌باشد. در واقع رابطه جنسی‌ می‌تواند تاثیر مثبتی روی بدنسازی شما داشته باشد زیرا می‌تواند سطح تستوسترون بدن را افزایش دهد که این موضوع در رشد عضلات بسیار مهم می‌باشد. از آنجایی که بالا بودن سطح تستوسترون در بدن یکی‌ از عوامل اصلی‌ رشد عضلات می‌باشد بالا بردن سطح آن در بدن برابر خواهد بود با رشد بیشتر عضلات. این به آن معنا است که داشتن رابطه جنسی‌ تاثیر منفی‌ روی عضله‌‌سازی شما نخواهد داشت.
در تحقیقات نیز مشخص شده است که هر چقدر سطح تستوسترون بدن بالا باشد میل جنسی‌ نیز افزایش خواهد یافت. به عبارتی دیگر در مردان افزایش رابطه جنسی‌ برابر است با میل جنسی‌ بیشتر. اگر بخواهیم از یک زاویه دیگر نیز به این موضوع نگاه کنیم باید بگوئیم که استرس می‌تواند تاثیر منفی‌ روی رشد عضلات داشته باشد. هنگامی که شما به شدت استرس دارید هورمون کورتیزول در سرتاسر رگ‌های خونی شما ترشح خواهد شد و این موضوع می‌تواند رشد عضلات شما را با مشکل مواجه کند. از آنجایی که داشتن رابطه جنسی‌ در مردان در اکثر اوقات با آرامش همراه است این موضوع نیز می‌تواند دلیلی‌ برای داشتن رابطه جنسی‌ سالم باشد.
رابطه جنسی چگونه در رشد عضلات تاثیر می‌گذارد - هورمون شناسی و داروشناسی

نکات منفی‌ رابطه جنسی‌ و بدنسازی

بعد از رابطه جنسی‌ برخی‌ از هورمون‌ها در بدن ترشح می‌شوند. بسیاری از مردان بلافاصله بعد از رابطه جنسی‌ متوجه یک احساس آرامش بسیار قوی در خود می‌شوند و این آرامش به قدری می‌باشد که فرد معمولا دوست دارد بلافاصله به خواب فرو رود. در این زمان است که در بدن شما مقادیر زیادی هورمون اکسیتوسین ترشح شده است که باعث ایجاد یک آرامش شدید در شما می‌شود و همچنین بعد از رابطه جنسی‌ باعث احساس ضعف در شما می‌شود.
این دوره آرامش در یک بازه زمانی‌ طولانی‌ اتفاق نخواهد افتاد و بعد از مدت زمان کوتاهی‌ سطح هورمونی بدن شما به حالت اولیه خود باز خواهد گشت.به همین دلیل است که شما باید قبل از جلسه تمرینی خود از داشتن رابطه جنسی‌ خودداری کنید. همچنین بدن بعد از هر رابطه جنسی‌ به مقدار زیادی روی از دست می‌دهد. روی یکی‌ از مهم‌ترین ریز مغذی‌ها در جهت ساخت عضلات و حفظ آنها می‌باشد. تامین روی مورد نیاز بدن بعد از رابطه جنسی‌ از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این منظور می‌توانید از مکمل‌های روی در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

پیشنهاد مقاله مشابه
مقاله درباره ورزش و دیابت
رابطه جنسی چگونه در رشد عضلات تاثیر می‌گذارد - هورمون شناسی و داروشناسی

نتیجه گیری رابطه جنسی و بدنسازی

اکنون می‌دانیم که رابطه جنسی‌ باعث ترشح مقدار زیادی اکسیتوسین در بدن خواهد شد و همین موضوع باعث ضعف و احساس آرامش در ما می‌شود. پس اطمینان حاصل کنید که بین رابطه جنسی‌ و جلسه تمرینی شما حداقل ۵ ساعت زمان فاصله داشته باشد تا بدن بتواند دوباره خود را به سطح هورمونی نرمال نزدیکتر کند و از اثرات منفی‌ احتمالی‌ بکاهد.

همانند هر چیزی در زندگی‌ رعایت تعادل کلید موفقیت شما می‌باشد. تا زمانی‌ که شما در هیچ موردی زیاده روی نکنید خواهید دید که داشتن یک رابطه جنسی‌ منظم و متعادل می‌تواند باعث بهبود عملکرد شما در تمرینات شود و هم داشتن یک تمرین منظم و متعادل می‌تواند در زندگی‌ جنسی‌ شما بهبود‌های چشم گیری را ایجاد کند. همچنین مردانی که منظم تمرین می‌کنند و از یک رژیم غذایی سالم برخوردار هستند بسیار سالمتر هستند و مشکلات جنسی‌ بسیار کمتری را نیز تجربه خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gdpr-image
این وبسایت جهت بهتر شدن خدمات اطلاعات کوکی های شمارو ذخیره میکنه آیا باهاش موافقید؟
اطلاعات بیشتر
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید