ماهیچه مازوئی بزرگ یا ماهیچه سوئز بزرگ - ورزش درمانی
ماهیچه سوئز بزرگ یا ماهیچه مازوئی بزرگ
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۰
آیا بیماران دیابتی می توانند روزه بگیرند؟ - ورزش درمانی
آیا بیماران دیابتی می توانند روزه بگیرند؟
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۰

بلوغ رفتاری و تفکر سیستمی در مربیگری

بلوغ رفتاری یک نوع احترام اجتماعی است. اگر شما خواسته‌های خود را استانداردهایتان را به دلیل خواسته‌های دیگران زیر پا نمی‌گذارید و در عین حال به ارزش‌ها و خواسته‌های دیگران هم احترام می‌گذارید، شما به بلوغ رفتاری رسیده‌اید.

در مربیگری هم این موضوع یک رکن اساسی و یک هدایتگر ویژه برای این تعامل دو سویه ما بین مربی و کارآموز به حساب می‌آید. غالباً افراد نظام ارزشی متفاوتی دارند و این باعث می‌شود با خواسته‌های متنوع با شما روبرو شوند. به زیر سوال بردن، تحقیر و یا بی‌توجهی به این خواسته‌ها خارج از محدوده ارزشی یک مربی قرار می‌گیرد. بنابراین به عنوان یک مربی هدف اصلی ایجاد یک رابطه مسالمت آمیز و بدون تنش است.

عناوین مهم مقاله بلوغ رفتاری و تفکر سیستمی در مربیگری

بلوغ رفتاری و تفکر سیستمی در مربیگری - روانشناسی ورزشی

تفکر سیستمی در مربیگری

مربی نا آگاه فقط به فکر منافع خودش است و صرفاً کسب درآمد را هدف قرار می‌دهد یا مواردی همچون شهرت و ظاهرسازی! امّا یک مربی حرفه‌ای به خوبی با مفهوم سیستم آشناست. این مربی تعیین اهداف را صرفاً بر اساس شرایط موجود و وضعیت کنونی کارآموز انجام نمی‌دهد. بلکه براساس استراتژی‌های خاص و هدایت اهداف به تصمیم گیری بهتر فکر می‌کند. هدف تغییر واقعی است! برای ایجاد تغییرات ماندگار… باید اهداف کارآموزان را الویت قرار دهیم و منافع خود و آنها را با هم بسنجیم. اینکه فقط بر اساس نقشه ذهنی خود و یا خواسته کارآموز حرکت کنیم، در بلند مدت موجب اختلاف و ناراحتی می‌شود.

بلوغ رفتاری و تفکر سیستمی در مربیگری - روانشناسی ورزشی

مهارت گوش دادن در بلوغ رفتاری

۲ کلمه گوش دادن و شنیدن در اکثر زبان‌ها تفاوت اصلی دارند. شنیدن بدون انتخاب است و گوش دادن با انتخاب و اراده اتفاق می‌افتد.

پیشنهاد مقاله مشابه
عوارض مصرف دارو ناپروکسن چیست ؟

گوش دادن مربیان باید اجزای مختلفی را تشکیل دهد مثل: توجه به تن صدا، حرکات بدن، ژست، نوع نگاه و … .

در اصل هر مربی باید با کنترل پیام‌های ناشی از هر کدام از بین موارد به مذاکره در حال انجام جهت معناداری ببخشید. با داشتن مهارت گوش دادن پله اول برای رسیدن به بلوغ رفتاری و دیدگاه سیستمی را پشت سر گذاشته‌اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gdpr-image
این وبسایت جهت بهتر شدن خدمات اطلاعات کوکی های شمارو ذخیره میکنه آیا باهاش موافقید؟
اطلاعات بیشتر
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید