توسعه عضلات فوقانی سینه یا بالای سینه - کتابخانه حرکات
توسعه عضلات فوقانی سینه یا بالای سینه
فروردین ۱۰, ۱۳۹۹
چگونه مربی متفاوتی باشیم ؟ - مجید خشتی
پادکست آموزشی بدنسازی تعادل در ساختار بدنی
فروردین ۱۰, ۱۳۹۹

روش برخورد با شاگرد عقل کل

اول از همه اینکه باید بفهمید که این فرد ( شاگرد عقل کل ) چطور فکر می‌کند. اگر فکر کند که همه چیز را می‌داند احتمالاً سعی می‌کند آن را با برخی واقعیات یا اطلاعاتی که دارد ثابت کند. اکثر افرادی که احساس می‌کنند همه چیز را می‌دانند معمولاً در خانواده‌هایی بزرگ شده‌اند که از کودکی مسئولیت بسیار سنگینی بر دوششان بوده است. وقتی می‌خواهید نظرتان را به چنین افرادی بفهمانید بهترین راه این است که درست به همان روشی که او حرفش را به شما ثابت می‌کند، شما هم حرفتان را به او ثابت کنید. بعنوان مثال، اگر سعی دارید که به کسی نشان دهید که بیشتر از یک روش برای پیدا کردن راه حل برای یک مشکل خاص وجود دارد می‌توانید به آنها بگویید که یک راه بهتر برای اینکار وجود دارد.

 

روش برخورد با شاگردانی که خود را عقل کل می دانند - روانشناسی ورزشی - مدیریت باشگاه

چند ایده و توصیه برای برخورد با کارآمورانی که فکر می کنند همه چیز را می دانند

بهتر است در ابتدای گفتگویتان، سعی نکنید به آنها بگویید که حرفشان غلط است. اینکار باعث می‌شود که فوراً حالت دفاعی بگیرند و دیگر به حرفهای شما را گوش ندهند. اینجاست که داد و بیدادها شروع می‌شود. اگر نمی‌توانید در همان لحظه نشان دهید که نظرتان چیست، بحث نکنید، زمانی دیگر را برای اثبات نظرتان در نظر بگیرید. آنهایی که احساس می کنند همه چیز را می‌دانند افرادی بسیار خودخواه هستند. یادتان باشد که با آنها وارد جار و جنجال شدن فقط باعث خوشحالی آنها می‌شود نه شما. معمولاً آخر کار بسیار خسته می‌شوید. رمز کار این است که مواجهه با چنین افراد یک راه درست دارد و یک راه غلط. دوری کردن از آنها کمک نمی‌کند که بفهمند همه چیز را نمی‌دانند. درعوض می‌توانید این را به آنها ثابت کنید. روش برخورد با شاگرد عقل کل چگونه است؟
پیشنهاد مقاله مشابه
اجرای متفاوت حرکات تمرینی

 

روش برخورد با شاگردانی که خود را عقل کل می دانند - روانشناسی ورزشی - مدیریت باشگاه

چرا شاگرد عقل کل این کار را می‌کنند؟

اگر سعی کنید از دیدگاه خود آنها مسئله را ببینید خیلی راحتتر می‌توانید با این افراد برخورد کنید. این افراد معمولاً فاقد اعتماد به نفس هستند به همین خاطر سعی می‌کنند باید آنچه را که می‌دانند را نشان بقیه دهند و کاری کنند که بقیه احساس کنند زیردست آنها هستند. شاید هیچوقت نتوانید دلیل این رفتار خودخواهانه آنها را بفهمید امّا با درک اینکه مسئله‌ای باعث شده است که این فرد چنین شخصیتی داشته باشد، می‌توانید درک خودتان را بالاتر برده و راحت تر با رفتار او کنار بیایید.

به شاگرد عقل کل ارزش خودتان را گوشزد کنید

اصلاً اینطور نیست که شما پایینتر از این فرد باشید یا کمتر از او بدانید. این آنها هستند که می‌خواهند چنین حسی را به شما منتقل کنند. اگر به آنها اجازه بدهید احساستان نسبت به خودتان را تغییر می‌دهند. پس به جای اینکه همه حرف‌هایی که می‌زنند را تایید کنید، به همه کارهای مثبتی که قادرید انجام دهید فکر کنید. ارزش شما بسیار بالاست و هیچکس حق خدشه وارد کردن به آن را ندارد.
روش برخورد با شاگردانی که خود را عقل کل می دانند - روانشناسی ورزشی - مدیریت باشگاه

به حرف‌های شاگرد عقل کل گوش دهید

گاهی اوقات چنین رفتاری به این علّت از فرد سر می‌زند که او فکر می‌کند کسی نیست که به حرفهایش گوش دهد. شما می‌توانید با گوش دادن به حرفهایشان بدون اینکه نظراتتان را مطرح کنید، ترس‌های آنها را از بین ببرید. با این روش، دیگر شما را تهدیدی برای خود قلمداد نمی‌کنند.

به آنها نشان دهید که بعضی از نظراتشان را قبول دارید و خواهید دید که احساس می‌کنند که به آنها ارزش و اعتبار داده‌اید.

پیشنهاد مقاله مشابه
ورزشکاران شاد موفق ترین کارآموزان هستند

وقتی باعث شدید که احساس اعتماد به نفس و راحتی بیشتری کنار شما بکنند، می‌توانید برای تغییر بعضی از نگرش‌های آنها وارد عمل شوید. امّا باید اینکار را خیلی زیرکانه انجام دهید. اگر مستقیماً آنها را به چالش بکشید یا خشن برخورد کنید، باعث می‌شود که همان رفتار دفاعی قبلیشان را پیشه کنند.

باید نگرششان را به خودشان انعکاس دهید. بااین روش به آنها درعوض نشان داده‌اید که به حرفهایشان گوش کرده‌اید و از ایده‌هایشان تقدیر می‌کنید و احساس خوشحالی خواهند کرد. از اینجا به بعد می‌توانید به آرامی بعضی از ایده‌هایشان که غیرقابل قبول به نظر می‎رسد را انتخاب کرده و اطلاعات لازم برای تکذیب آنها را مطرح کنید. به جای اینکه ایده‌هایشان را رد یا مسخره کنید، خیلی ساده شواهد متنقض آن را به آنها نشان دهید. بعد از آنها نظرشان را جویا شوید.
امّا در اکثر موارد این افراد از تغییر دیدگاهشان خودداری می‌کنند. در چنین صورتی، با بررسی دیدگاه آنها در سایه اعتقادات خودتان، باید سعی کنید با بی‌اعتنایی از آنها بگذرید. مطمئناً این افراد با باور یک چیز اشتباه صدمه‌ای به شما نمی‌زنند پس لازم نیست که نگران چیزی باشید.

اگر این مشکل خیلی آزارتان داد می‌توانید دیگر آن فرد را نبینید.

پس با اینکه برخورد و مواجهه با کسانی که فکر می‌کنند همه چیز را می‌دانند زمان و انرژی زیادی از شما می‌برد امّا می‌توانید تاثیری که بر شما دارند را محدود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gdpr-image
این وبسایت جهت بهتر شدن خدمات اطلاعات کوکی های شمارو ذخیره میکنه آیا باهاش موافقید؟
اطلاعات بیشتر
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید