تأثیر تمرینات پر شدت عملکردی بر ساختار بدنی - تمرینات فانکنشال
تأثیر تمرینات پر شدت عملکردی بر ساختار بدنی
دی ۵, ۱۳۹۷
پاسخ به سوالاتی درباره‌ی سیستم تمرینی سوپرست در بدنسازی - تمرینات فانکشنال
سوالاتی درباره‌ی سیستم تمرینی سوپرست در بدنسازی
دی ۵, ۱۳۹۷

طراحی کاندیشنینگ و پروگرامینگ ویژه تمرینات پر شدت در هندبال

برایی طراحی کاندیشنینگ و پروگرامینگ ویژه تمرینات پر شدت در هندبال در ابتدا باید به بررسی کامل این ورزش پرداخته شود. ورزش هندبال یک بازی گذاری یا عبوری قلمداد می‌شود. زیرا بازیکنان هندبال به صورت مداوم از حالت دفاع به تهاجم تغییر حالت می‌دهند. عمده فعالیت در طی بازی مربوط به دویدن و اسپیرنیت‌های مداوم است. مهارت‌های تکنیکی، سطوح بالای قدرت و مشخصه‌های آنتروپومتریک، توان عضلانی و شدت پرتاب‌ها مهمترین فاکتورهای موجود برای ظاهر شدن در بالاترین سطوح رقابتی محسوب می‌شوند. اگرچه اهمیت ظرفیت هوازی نباید دست کم گرفته شود.
 
در طی بازی بازیکنان هندبال چیزی حدود ۴ تا ۶ کیلومتر در شوق ملایم یعنی تقریباً ۸۰ تا ۹۰ درصد نرخ ضربان قلب می‌دوند. در حقیقت، بازیکنان نخبه چیزی حدود ۱۲۰ فعالیت پر شدت را در خلال بازی تکرار می‌کنند. بنابراین یکی سیستم هوازی توسعه یافته برای ریکاوری متابولیک در ما بین این فعالیت‌ها و حرکات ضروری به نظر می‌رسد.
 
بدین منظور در کاندیشنینگ هندبال یکی از وسیله‌ها مفید و ارزشمند استفاده از تمرینات پر شدت است. زیرا تمرینات پر شدت FIIT علاوه بر بهبود سیستم هوازی، اجرای استقامتی را هم به طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gdpr-image
این وبسایت جهت بهتر شدن خدمات اطلاعات کوکی های شمارو ذخیره میکنه آیا باهاش موافقید؟
اطلاعات بیشتر
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید