راهنمای درد زانو در حین لانجز زدن - ورززش درمانی
راهنمای درد زانو در حین لانجز زدن
اسفند ۲۰, ۱۳۹۹
اهمیت تنفس صحیح در وزنه زدن ( بدنسازی )
اهمیت تنفس صحیح در وزنه زدن ( بدنسازی )
اسفند ۲۰, ۱۳۹۹

راهکارهایی برای ایجاد رابطه بهتر با مربی

همه مربیانی می‌دانند که مربیگری یک حرفه‌ی پر تعامل است و به ارتباطات اجتماعی قوی و هنر برقراری تعامل نیاز دارد. جالب است بدانید این فقط لازمه حرفه مربیان نیست و بلکه یک الزام حیاتی برای کارآموزان نیز هست. این یعنی کار آموزان هم وظیفه دارند تا یک رابطه موثر، صمیمی و بر پایه احترام را بنا نهند. راهکارهایی برای ایجاد رابطه بهتر با مربی عبارتند از:

راهکارهایی برای ایجاد رابطه بهتر با مربی

راهکار اول: با اهداف مربی خود هماهنگ باشید

شما بر اساس هدف یا اهداف ویژه ای تصمیم می‌گیرید تا ورزش کنید، مربی انتخاب کنید و پیشرفت نمائید. مربیان هم طبق اهداف شما، پروسه ی عینی سازی اهداف را شروع می‌کنند و اهداف خاصی را در ذهن خود طراحی می‌کنند. بخشی از این اهداف مربوط به شما و بخشی مربوط به فعالیت خودشان است. اگر نیاز است با مربی خود صحبت کنید و انتظارات  او را از خودتان بررسی کنید. به مربی نشان دهید که برای پیشرفت و عمل به برنامه آماده هستید.

راهکار دوم: با مربی هم دل باشید

هر مربی تحت فشارهای متعددی است. برای مثال مدیریت کارآموزان، پاسخگویی به سوالات، خستگی روزانه و … . فشارها، استرس و خستگی مربی خود را افزایش ندهید.

راهکار سوم: روی امور و موضوعات مثبت متمرکز شوید

حتی اگر تنبیه شوید و رفتار یا عکس العمل ناخوشایندی را مشاهده کردید به نکات خوب و مثبت این اتفاق نگاهی عمیق بیندازید. یکی از وظایف شما نکته برداری از آموخته‌ها و مشاهده‌تان در مسیر همراهیتان با مربی است.

پیشنهاد مقاله مشابه
۵ تمرین ۵ نکته روانشناسی
راهکارهایی برای ایجاد رابطه بهتر با مربی

راهکار چهارم: ارتباط دیگر با مربی را فراموش نکنید

گاهی می‌توانید در مورد موضوعات غیرکاری و غیر تمرینی یا بهتر است بگوئیم مسائل عمومی با مربی خود صحبت کنید تا هم مربی را بهتر بشناسید و هم در ابعاد دیگری رشد کنید.

راهکار پنجم: احترام به قوانین را فراموش نکنید

قطعاً هر مربی شرایط مشخصی را برای شما وضع می‌کند. (مثلاً زمان شروع تمرین، کیفیت حضور در جلسات و … ) در صورتی که عمداً و یا سهواً قوانین را زیر پا گذاشتید، ابتدا عذرخواهی کنید و در مرحله بعد سریعاً جبران کنید تا به مربی خود نشان دهید در همه حال حفظ احترام برای شما یک باید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gdpr-image
این وبسایت جهت بهتر شدن خدمات اطلاعات کوکی های شمارو ذخیره میکنه آیا باهاش موافقید؟
اطلاعات بیشتر
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید