تاثیر ورزش بر روی پوست - ورزش درمانی
تاثیر ورزش بر روی پوست
دی ۱۱, ۱۳۹۸
آشنایی مختصر با بیومکانیک ورزشی - روش تمرین
آشنایی مختصر با بیومکانیک ورزشی
دی ۱۱, ۱۳۹۸

آیا آکنه در اثر تمرینات ورزشی ایجاد می‌شود؟

علت جوش زدن بدن در بدنسازی چیست؟ تمرینات ورزشی به خودی خود باعث ظهور آکنه نمی‌شوند، امّا بهداشت پایین بعد از تمرینات می‌توانند آکنه ایجاد کنند. بسیاری از افرادی که از آکنه رنج می‌برند، راه‌های گوناگونی را تجربه می‌کنند خلاص شوند.
اغلب این افراد به نتیجه‌ی خاصی نمی‌رسند. البته علت ظهور آکنه کاملاً ساده است.

عناوین مهم مقاله آیا آکنه در اثر تمرینات ورزشی ایجاد می‌شود

آیا آکنه در اثر تمرینات ورزشی ایجاد می‌شود؟ - ورزش درمانی

سی بوم (Sebum) چیست ؟

سی بوم (Sebum) یا همان روغن روی سطح پوست شما می‌تواند در Pores به دام افتد. وقتی این روغن با باکتری یا دیگر باقیمانده‌های روی سطح پوست شما ترکیب شوند، آکنه اجتناب‌ناپذیر است.

در کل پوست چرب مستعد آکنه است حال عوامل نظیر تغییرات هورمونی ناشی از دوران بلوغ، بارداری، شرایط خاص سلامتی و درمان‌های دارویی، می‌توانند منجر به تولید چربی بر روی سطح پوست شما شود.

آیا آکنه در اثر تمرینات ورزشی ایجاد می‌شود؟ - ورزش درمانی

علت جوش زدن (آکنه) بدن در بدنسازی

با توجه به اینکه تمرینات ورزشی موجب تعریق می‌گردد و قطرات عرق بسیار شبیه به چربی می‌باشند، احتمال تشدید اثرات آکنه افزایش می‌یابد. امّا آنچنان جای نگرانی وجود ندارد، کافی است برنامه مشخصی برای مراقبت از سلامت پوستی خود داشته باشید در اینصورت نه تنها ورزش موجب نگرانی شما نمی‌شود بلکه به سلامت پوست شما هم کمک می‌نماید. البته حواستان باشد که استفاده از آرایش و کرم ضد آفتاب، باعث میکس تعریق و روغن می‌شود بنابراین به وقت فعالیت بدنی از این محصولات استفاده نکنید. هم چنین قبل از رفتن به رختخواب سطح پوست خود را کاملا بشوئید حال سوال اینجاست که چگونه می‌توان در حین ورزش مراقبت از پوست را به جا آوریم؟

پیشنهاد مقاله مشابه
روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید چیست؟
آیا آکنه در اثر تمرینات ورزشی ایجاد می‌شود؟ - ورزش درمانی

خشکی پوست و آکنه

جالب است بدانید استفاده از بسیاری از محصولات آرایشی منجر به خشکی پوست می‌شود و خشکی پوست نهایتاً منجر به تولید چربی بیشتر می‌شود. بنابراین قبل از ورزش از کلینسرهای ملایم استفاده کنید و در حین تمرینات از حوله شخصی برای پاک کردن صورت خود بهره ببرید. پس از اتمام تمرینات از کلینسرهای ضد چربی استفاده کنید. برخی از محصولات نظیر Skinstitut Glycolic Cleanser ، چربی اضافه، عرق و پوست مرده را بدون خشک کردن پوست شما از بین می‌برند.
آیا آکنه در اثر تمرینات ورزشی ایجاد می‌شود؟ - ورزش درمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gdpr-image
این وبسایت جهت بهتر شدن خدمات اطلاعات کوکی های شمارو ذخیره میکنه آیا باهاش موافقید؟
اطلاعات بیشتر
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید