علائم و درمان شکستگی مچ دست کالیس - ورزش درمانی مقاله بدنسازی
علائم و درمان شکستگی مچ دست کالیس
دی ۱۹, ۱۴۰۰
عوارض مصرف دارو ناپروکسن چیست ؟ - داروشناسی منتال پاور بادی بیلدینگ
عوارض مصرف دارو ناپروکسن چیست ؟
دی ۱۹, ۱۴۰۰

چگونه برای مسابقات بدنسازی آماده شویم ؟

خانه » روانشناسی ورزشی » چگونه برای مسابقات بدنسازی آماده شویم ؟

زمان تخمین زده شده مطالعه: ۴ دقیقه

در صنعت فیتنس و بدنسازی تله‌های بیشماری وجود دارد: استفاده بی‌رویه از استروئیدها و پیتیدها، بازی با سلامتی برای کسب نتیجه برتر و … . در این مقاله قصد دارم نکات مربوط به سلامتی را در راستای آماده سازی مسابقات بدنسازی مورد بحث قرار دهم.

چگونه برای مسابقات بدنسازی آماده شویم ؟ - مقاله بدنسازی روش های تمرین

۱) از سلامت جسمی و روانی خود در آماده سازی مسابقات بدنسازی اطمینان حاصل کنید.

یکی از سخت‌ترین کارها آماده شدن برای رقابت‌های بدنسازی است. از نظر جسمی استرس بالایی بر روی شما تسلط پیدا می‌کند و اگر این استرس مدیریت نشود احتمالاً حالات ختمی بیشماری را تجربه می‌کنید. احساساتی همچون احساس گناه، بی‌ارزشی و حتی افسردگی!

بنابراین نخست باید مطمئن شوید که از سلامت جسمی و روانی برخوردار هستید یا خیر؟ متاسفانه خیلی از شرکت کنندگان و ورزشکارانی که به قصد مسابقه تمرین می‌کنند از سلامت جسمی خود آگاه نیستند. اگر نشانگرهای آزمایشگاهی ضعیفی دارید، خواب خوبی ندارید، استرس شما بالاست، پریودهای شما نامنظم است، باید ابتدا به حل این مسائل بپردازید.

۲) مطمئن شوید به شیوه یک رقابت کننده غذا خورده‌اید و تمرین کرده‌اید.

همیشه توصیه من این است که یکسال قبل از فکر کردن به مسابقه اصلی نسل یک رقابت کننده غذا بخورید. اگر شما تاکنون رژیم غذایی سختی را تجربه نکرده‌اید، پس دست نگه دارید یا اگر تا کمی پیش بسکتبال بازی می‌کرده‌اید و اکنون سودای قهرمانی از بدنسازی در سر دارید، لطفاً عجول نباشید.
بله هرکسی باید از جایی شروع کند. اما من به تصحیح این جمله می‌پردازم. هر کسی باید جایی تمرین را شروع کند. ابتدا باید نظم و انضباط مربوط به کاری را تمرین کنید تا در مرحله اصلی مسلط و با اراده پیش بروید.
نخست به مرحله عادت‌سازی وارد شوید. در این مرحله زیر بنای لازم برای شروع مسیر ساخته می‌شود.

چگونه برای مسابقات بدنسازی آماده شویم ؟ - مقاله بدنسازی روش های تمرین

۳) در آماده سازی مسابقات بدنسازی موقعیت‌یابی کنید.

همیشه همه چیز مهیا نیست. گاهی شروع جایز نیست. مثلاً موقعیت‌های زیر را تصور کنید. طلاق، تغییر شغل، انتخاب رشته تحصیلی و … در این شرایط باید به شدت واقع‌نگر باشید و سلامت ذهن و جسم را با هم مبنای کارتان قرار دهید. همیشه زمان ایده‌آل وجود ندارد. امّا در مقابل رخدادهای حیاتی زندگی کمی معقولانه عمل کنید.

۴) آیا مخلفات را تهیه کرده‌اید؟

رقابت‌کننده‌ای را در نظر بیاورید که روز مسابقه رنگ خوبی به بدن ندارد، یا شرکت‌کننده‌ای را تصور کنید که فیگورگیری بلد نیست. آماده‌سازی درست طولانی‌تر از آنچه که شما فکر می‌کنید خواهد بود. حتی کمی گرانتر! بنابراین بهتر است به جزئیات ریز با نگاه بلندمدت‌تری نگاه کنید تا هم از پس هزینه‌ها برآیند و هم مشکلات احتمالی!

چگونه برای مسابقات بدنسازی آماده شویم ؟ - مقاله بدنسازی روش های تمرین

۵) آماده سازی مسابقات بدنسازی یک مدل رایج ندارد.

متاسفانه دیده می‌شود که مربیان ناآگاه از فرمول‌های محدودی برای آماده‌سازی استفاده می‌کنند. این کار با موفقیت عده‌ای به صورت تصادفی و شکست قطعی عده‌ای دیگر همراه است. هر فردی به معادلات شخصی خود نیاز دارد. بنابراین عملکرد مربی خود را زیرنظر قرار دهید. شما این حق را دارید که در مسیر آماده‌سازی در تعامل آموزشی با مربی قرار بگیرید.

مقاله بدنسازی

پیشنهاد مقاله مشابه
داستان روغن كنجد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gdpr-image
این وبسایت جهت بهتر شدن خدمات اطلاعات کوکی های شمارو ذخیره میکنه آیا باهاش موافقید؟
اطلاعات بیشتر
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید