تعامل و مدیریت مربیان بدنسازی لجباز و بد قلق - مقاله بدنسازی
تعامل و مدیریت مربیان بدنسازی لجباز و بد قلق
اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۱
ایده های محتوا برای مربیان خصوصی - مقاله بدنسازی
ایده های محتوا برای مربیان خصوصی
اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۱

انواع آمینو اسید ها را نام ببرید

خانه » داروشناسی و هورمون ها » انواع آمینو اسید ها را نام ببرید

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه

۹ آمینو اسید ضروری تعدادی از وظایف مهم و متنوع را در بدن شما انجام می‌دهند. در این مقاله با انواع آمینو اسیدها آشنا می‌شویم.

انواع آمینو اسید ها را نام ببرید - مقاله بدنسازی

فنیل آلانین

فنیل آلانین پیش ساز انتقال دهنده‌های عصبی تیروزین، دوپامین، اپی نفرین و نوراپی نفرین است. نقش مهمی در ساختار و عملکرد پروتئین ها و آنزیم‌ها و تولید سایر اسیدهای آمینه ایفا می‌کند.

والین

والین یکی از سه آمینو اسید شاخه دار است، به این معنی که زنجیره‌ای دارد که به یک طرف ساختار مولکولی خود منشعب می‌شود. والین به تحریک رشد و بازسازی عضلات کمک می‌کند و در تولید انرژی نقش دارد.

ترئونین

ترئونین بخش اصلی پروتئین‌های ساختاری مانند کلاژن و الاستین است که اجزای مهم پوست و بافت همبند هستند. همچنین در متابولیسم چربی و عملکرد سیستم ایمنی نقش دارد.

انواع آمینو اسید ها را نام ببرید - مقاله بدنسازی

تریپتوفان

اگرچه اغلب با ایجاد خواب آلودگی همراه است، تریپتوفان عملکردهای بسیار دیگری نیز دارد. برای حفظ تعادل نیتروژن مناسب لازم است و پیش ساز سروتونین است، یک انتقال دهنده عصبی که اشتها، خواب و خلق و خوی شما را تنظیم می‌کند.

متیونین

متیونین نقش مهمی در متابولیسم و ​​سم زدایی دارد. همچنین برای رشد بافت و جذب روی و سلنیوم، مواد معدنی که برای سلامتی شما حیاتی هستند، ضروری است.

لوسین

لوسین مانند والین، یک آمینو اسید شاخه دار است که برای سنتز پروتئین و ترمیم عضلات حیاتی است. همچنین به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند، ترمیم زخم را تحریک می‌کند و هورمون های رشد را تولید می‌کند.

انواع آمینو اسید ها را نام ببرید - مقاله بدنسازی

ایزولوسین

آخرین اسید آمینه از سه آمینو اسید شاخه دار، ایزولوسین است که در متابولیسم عضلات نقش دارد و به شدت در بافت عضلانی متمرکز است. همچنین برای عملکرد سیستم ایمنی، تولید هموگلوبین و تنظیم انرژی مهم است.

هیستیدین

هیستیدین برای تولید هیستامین، یک انتقال دهنده عصبی که برای پاسخ ایمنی، هضم، عملکرد جنسی و چرخه خواب و بیداری حیاتی است، استفاده می‌شود. برای حفظ غلاف میلین، یک سد محافظ که سلول های عصبی شما را احاطه کرده است.

مقاله بدنسازی

پیشنهاد مقاله مشابه
طراحی تمرینات نشر جانب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gdpr-image
این وبسایت جهت بهتر شدن خدمات اطلاعات کوکی های شمارو ذخیره میکنه آیا باهاش موافقید؟
اطلاعات بیشتر
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید