آیا بیماران دیابتی می توانند روزه بگیرند؟ - ورزش درمانی
آیا بیماران دیابتی می توانند روزه بگیرند؟
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۰
مربیان بد چه ویژگی‌های دارند ؟
مربیان بد چه ویژگی‌های دارند ؟
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۰

ورزش‌های ممنوع با درد پائین کمر

نگاهی به ورزش‌هایی که نباید به درد پائین کمر انجام داد. شاید شما هم مثل میلیون‌ها نفر در قسمت پائین عضلات پشت خود احساس درد دارید. این می‌تواند به دلایل مختلفی باشد. مثل: عضلات گرفته،بیرون زدگی دیسک و … .

در حالی که ورزش و حرکت به طور کامل مضر نیست و حتی تمارین خاص ورزشی و حرکتی می‌تواند به حل این مشکل کمک کنند، برخی از فعالیت‌های جسمانی می‌تواند به وخامت اوضاع بیفزاید. هنگامی که با درد در ناحیه تحتانی پشت و ستون فقرات مواجه می‌شوید بهتر است از فعالیت‌هایی که این ناحیه را تحریک می‌کنند دور شوید و در عوض با استراحت و تقویت عضلات ناحیه مرکزی بدن این فشار را از خود دور کنید.

درمان‌های بازتوانی و جایگزین‌های متنوعی برای افزایش دامنه حرکتی، کتترل التهابات و کاهش علائم درد وجود دارند که شما می‌توانید از آنها بهره ببرید امّا در این مقاله به ورزش‌هایی اشاره می‌شود که می‌تواند وضعیت را بدتر کند. ورزش‌های ممنوع با درد پائین کمر عبارتند از:

  • جاگینگ
  • دوچرخه سواری یا کوهنوردی
  • دراز نشست کامل
ورزش‌های ممنوع با درد پائین کمر - ورزش درمانی

جاگینگ ورزش خطرناک برای درد پائین کمر

حرکاتی که باعث ضربات متوالی و مکرر و پا روی زمین هستند، غالباً یک انتخاب نامناسب برای دیسک بیرون زده هستند. قدم زدن سریع آن هم  روی سطح ناهموار فشار را روی دیسک مهره‌ای و زانو افزایش می‌دهد و این باعث افزایش احتمال فشردگی دیسک به سمت اعصابی که در امتداد ستون ققرات کشیده می‌شود خواهد گشت.

دوچرخه سواری یا کوهنوردی

بدون حمایت از عضلات پشت، هایپر اکستنشن طولانی مدت گردن و حرکت بدن به سمت جلو باعث تشدید فشار بر روی عضلات تحتانی پشت می‌شود.

پیشنهاد مقاله مشابه
مسمومیت با کافئین

دوچرخه سواران بیشتر مستعد اختلال در عملکرد هیپ فلکسورها هستند و حتی ممکن است دچار ضعف عضلات راسته شکمی و عدم تقارن بین چهار سر و همسترینگ شوند که در بلند مدت مشاهده درد دور از انتظار نخواهد بود

ورزش‌های ممنوع با درد پائین کمر - ورزش درمانی

دراز نشست کامل خطر آفرین برای درد پائین کمر

در حالی که تقویت عضلات مرکزی بدن یک راهکار برای کاهش فشار از ستون فقرات است، انجام دراز نشست کامل با مشکل در ناحیه تحتانی کمر اوضاع را بدتر از قبل می‌کند. اگر تنه خود را کامل خم کنید. دیسک با پاپینگ بیشتر باعث فشردگی عصب خواهد شد. بنابراین دامنه کامل در درازنشست مطلوب نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gdpr-image
این وبسایت جهت بهتر شدن خدمات اطلاعات کوکی های شمارو ذخیره میکنه آیا باهاش موافقید؟
اطلاعات بیشتر
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید