اجرای متفاوت حرکات تمرینی - گروه تخصصی منتال پاور بادی بیلدینگ
اجرای متفاوت حرکات تمرینی
مهر ۸, ۱۳۹۷
ارزیابی ترکیب بدنی با دستگاه BIA - گروه تخصصی منتال پاور بادی بیلدینگ
ارزیابی ترکیب بدنی با دستگاه BIA
مهر ۸, ۱۳۹۷

چگونگی بهبود و افزایش یک تکرار بیشینه یا ۱RM

قدرت بیشینه درونگرا را می‌توان به عنوان اوج نیروی وارد شده ماهیچه‌های کوتاه شده در نظر گرفت. از این‌رو کار با اندازه‌گیری بلند کردن وزنه‌های سنگین اندازه‌گیری می‌شود. به گونه سنتی، ما سنگین‌ترین بار وزنه‌ای که یک ورزشکار تا نزدیک به اوج نیروی خود تنها یک بار بلند می‌کند را به عنوان یک تکرار بیشینه در نظر می‌گیریم. با این رو ،اوج نیرو بایستی از وزنه بیشتر باشد تا بتواند بر اینرسی نخستین و همچنین نیروی گرانش یا جاذبه غلبه کند. با این روی یک تکرار بیشینه یک نقطه مرجع برای قدرت بیشینه درون گرا شمرده می‌شود. اگر چه ما درباره بهبود یک تکرار بیشینه به عنوان بازتاب همانندی از بهبود سطح قدرت ماهیچه‌ای می‌اندیشیم، ولی واقعیت بسیار پیچیده‌تر از این امر است، برای ساده‌سازی این امر، ما چهار دسته پایه که در زمینه بهبود یک تکرار بیشینه اثرگزار هستند را نام برده‌ایم.

فهرست عناوین مهم این مقاله

چگونگی بهبود و افزایش یک تکرار بیشینه یا ۱RM - گروه تخصصی منتال پاور بادی بیلدینگ

تکنیک

تکنیک در جریان تمرین بهبود می‌یابد. بهبود تکنیک اجرای حرکت، در برگیرنده افزایش در کل نیروی فراهم شده در جریان تمرین است ولی مفصل‌های درگیر در حرکت گشتاور خالص زیادی تولید فراهم نمی‌کنند. اساساً، در نتیجه تمرین قدرتی، ورزشکار در اجرای حرکت کارآمدتر شده از این رو آنها می‌توانند نیروی سیستمی زیادتری برای حرکت‌های یکسان مفصل فراهم کنند.
چگونگی بهبود و افزایش یک تکرار بیشینه یا ۱RM - گروه تخصصی منتال پاور بادی بیلدینگ

هماهنگی درون ماهیچه‌ای

همانند بهبود تکینیک، ابن امر هم مایه افزایش نیروی سیستم شمرده شده ولی در این امر مفصل‌های درگیر در حرکت نیروی گشتاور بیشتری را فراهم می‌کنند. از سوی دیگر، حرکت دهنده‌های بنیادی (آگونیست) نیرو افزایش نمی‌یابند چون که افزایش در گشتاور مفصل به دلیل کاهش در نیروهای ماهیچه مخالف (انتاگونیست) بوجود می‌آید. بهبود در هماهنگی درون ماهیچه‌ای اساساً در هنگامی که نیاز به ثابت نگه داشتن وزنه توسط ورزشکار وجود دارد، رهمچون بلند کردم وزنه‌های آزاد (میله و دمبل) افزایش می‌یابد. تمرین مایه دگرگونی در هماهنگی درون ماهیچه‌ای می‌شود به گونه‌ای که یک جابجایی از فعال‌سازی ماهیچه‌ای (انتاگونیست، که از نیروی گشتاور خالص مفصل جلوگیری می‌کنند) به فعال‌سازی ماهیچه‌های کمکی روی می‌دهد که این امر می‌تواند مایه بهبود و افزایش یک تکرار بیشینه گردد.

 

پیشنهاد مقاله مشابه
آیا به اندازه کافی پروتئین مصرف می کنید؟

مقاله های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gdpr-image
این وبسایت جهت بهتر شدن خدمات اطلاعات کوکی های شمارو ذخیره میکنه آیا باهاش موافقید؟
اطلاعات بیشتر
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید